ششمین جشن هنر شیراز – محمدرضا شجریان و گروه حفظ و اشاعه موسیقی ایران

باغبان حرامت باد - محمدرضا شجریان و گروه حفظ و اشاعه موسیقی ایران

ششمین جشن هنر شیراز – محمدرضا شجریان و گروه حفظ و اشاعه موسیقی ایران

محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، مارتا مانی‌زاده، محمد مقدسی، کمال سامع و ناصر فرهنگ‌‌فر

ششمین جشن هنر شیراز سال ۱۳۵۱

hashiye

مستقیممدیافایر

پخش آنلاین ششمین جشن هنر شیراز‌:

عکاس: مریم زندی

دریافت از کانال تلگرام

 آموزش دانلود

hashiye

باغبان حرامت باد زین چمن چو من رفتن *** گر به جای من سروی غیر دوست بنشانی (درآمد)

گر رقیب از لعلت بوسه خواست مانع شو *** حیف باشد ار حیوان نوشد آب حیوانی (گشایش ، داد)

ای عاقبت رقیبم زد بوسه لعل جانان را *** بُرد اَهرمَن آخر خاتم سلیمانی (شکسته)

یوسف عزیزم کو ای برادران رَحمی *** کز غمَش به جان آمد حالِ پیرِ کنعانی (دلکش)

حُسن تو هر جا که طبل عشق فرو کوفت *** بانگ برآمد که غارت دل و دین است (عراق، کرشمه)

مرا دو چشم به راه و دو گوش بر پیغام *** تو فارغی و به افسوس می‌رود ایّام (راک)

شبی نپرسی و روزی که دوست دارانت *** چگونه شب به سحر میبرند و روز به شام (راک کشمیر)

مـلامَتـم نکند هیـچ کـس در این سـودا *** که عشق می‌بسِتاند ز دست عقل زَمام (صفیر راک، کرشمه‌ی راک)

با دلشدگان،
با دلشدگان، جورُجفا، تا به کی آخر؟
آهنگِ وفا،
آهنگ وفا، ترکِ جَفا، بهر ِخدا کن!
شوق لبت برد از یاد حافظ
درس شبانه ورد سحرگاه

کیفیت پایین‌تر

قسمت ۱قسمت ۲

مدیافایر :‌ قسمت ۱قسمت ۲

(این پست کلا ۱۳,۵۵۸ بار دیده شده که ۱ بار آن برای امروز بوده)

5 thoughts on “ششمین جشن هنر شیراز – محمدرضا شجریان و گروه حفظ و اشاعه موسیقی ایران

  1. با گشایش مرکز ۱۵ دانشجو از جمله داود گنجه‌ای، عبدالمجید کیانی، ناصر فرهنگ فر، جلال ذوالفنون، محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، پرویز مشکاتیان، داریوش طلایی از دانشکده هنر زیبای دانشگاه تهران که زیر نظر نورعلی برومند تعلیم می دیدند برای آموز تکمیلی وارد این مرکز شدند. اساتید این مرکز عبارت بودند از داریوش صفوت، نور علی خان برومند، سعید هرمزی، عبدالله خان دوامی، محمود کریمی، یوسف فروتن و…

    یک سال پس از آموزش رضا قطبی از داریوش صفوت خواست تا با شاگردانش در جشن هنر شیراز برنامه اجرا کنند. این موضوع با مخالفت نورعلی برومند مواجه شد اما داریوش صفوت با طرح موضوع دریافت بودجه برومند راضی به این کار کرد. هنر جویان به دو گروه تقسیم شدند. سرپرستی یک گروه به عهده محمدرضا لطفی گذاشته شد که در این گروه خانم مارتا مانی‌زاده، ناصر فرهنگفر، حسین علیزاده، محمد مقدسی و حسن سامع حضور داشتند و سرپرستی گروه دیگر را ذوالفنون برعهده داشت که مجید کیانی، محمدعلی حدادیان، داوود گنجه ای، داریوش طلایی و ناصرفرهنگفر و… او را همراهی می‌کردند. رضوی سروستانی با گروه ذوالفنون، سه گاه طاهر‌زاده را اجرا می‌کرد و محمدرضا شجریان هم با گروه لطفی، ماهور اجرا می‌کرد.

    دو گروه مدت زیادی روی این اجراها کار کردند و با وسواسی که برومند داشت حتی جواب‌های آواز خواننده‌ها هم از پیش کار شده بود و همه‌چیز تحت نظر برومند بود. مضراب به مضراب گروه را برومند با انها تمرین می کرد حتی خواننده هم چیزی را می خواند که استاد برومند به او آموزش داده بود. بازسازی آثار قدما زیر نظر نور علی برومند مطالب بسیاری را به هنرجویان مرکز آموخت. به هر حال برنامه اجرا شد و همه بسیار خوشحال بودند. وقتی گروه از شیراز به تهران آمد، دکتر صفوت به آنها یک ماه مرخصی داد و این آغاز اختلاف بود.

    منبع سایت فرادید

  2. سلام ودرودبی انتها به عزیزانم : مهبدخان وسیناخان
    باعرض خسته نباشید وخداقوت این اثرقدیمی فوق العاده زیباست آنهم بااجرای اساتید مهمی همچون شادروان لطفی ومشکاتیان فقید واساتید
    گرامی علیزاده نازنین ومنظمی عزیزواستادزمانه ماشجریان نازنین که خداوندشفای عاجل به ایشان عطافرماید .
    بسیارلذت بردم ولی ایکاش کیفیت آن بهترمیبود وحظ بیشتری از نوای سازهای این بزرگان میبردیم . دراجرای مقدمه کمی جلوترصدای ناهنجار
    احتمالا”پیچش نوارودرابتدای اجرای استادشجریان ونیز ساز نی بگوش میرسد ولی رویهم رفته اثرفوق العاده ایست . ممنونم ازلطف وزحمتتان
    ارادتمند : عموقدیر ۱۸ تیرماه ۹۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *