پیمان‌شکن – اجرای خصوصی ایرج، افتخاری، تجویدی، شهناز، کسایی و ملک

پیمان‌شکن - اجرای خصوصی ایرج، افتخاری، تجویدی، شهناز، کسایی و ملک

پیمان‌شکن – اجرای خصوصی ایرج، افتخاری، تجویدی، شهناز، کسایی و ملک

hashiye

 ۶۴kbps – ۲۹٫۵۱MB  :   مستقیم | مدیافایر

پخش آنلاین :

دریافت از کانال تلگرام

📷 ruophelas

 آموزش دانلود

hashiye

از سر زلف تو پیداست که پیمان‌شکنی
نه عجب از تو که پیمان محبان شکنی
شور شیرین برد از یاد به فرهاد اگر
شبی از تلخی هجران تو گویم سخنی
گفتم آخر تو که شمع شب تار دگری
از چه لبخند به پروانه دیوانه زنی
گفت صد خسرو اگر بنده شیرین باشند
قصه شیرین نشود تا نبود کوهکنی
باد از چهره خوبان چمن پرده فکند
وقت آن شد که تو هم پرده ز رخ بر فکنی

یاد عهدی که شدم صید تو صیاد بخیر
سرو کارم زچمن با قفس افتاد بخیر
یاد ایام جوانی و غزلخوانی و عشق
که صبا مژده وصل تو بمن داد بخیر
یاد آن قصر بلندی که به صد خون جگر
من بنا کردم و ، کندی تو زبنیاد بخیر

زاهد بودم ترانه گویم کردی
سر فتنهٔ بزم و باده‌جویم کردی
سجاده‌نشین با وقاری بودم
بازیچهٔ کودکان کویم کردی

گفتم دل و دین بر سر کارت کردم
هر چیز که داشتم نثارت کردم
گفتا تو که باشی که کنی یا نکنی
آن من بودم که بیقرارت کردم

(این پست کلا ۷,۴۳۳ بار دیده شده که ۱ بار آن برای امروز بوده)

13 thoughts on “پیمان‌شکن – اجرای خصوصی ایرج، افتخاری، تجویدی، شهناز، کسایی و ملک

  1. سپاس از شما که اثری از بزرگان موسیقی اصیل ایرانی را منتشر کرده اید. این بزرگان تکرار ناپذیرانی هستند که زمامداران امروز این مرز و بوم قدر هنر شان
    ندانستند. چه می توان کرد که: فلک به مردم نادان دهد زمام مراد/تو اهل دانش و فضلی همین گناهت بس.

  2. سلام.من این اثر راگوش داده ام با احترام به ایرج بزرگ باید بگویم قدرت صدای افتخاری و زیبایی صدایش در این اثر بالاتر ازایرج بود.به نظرم شجریان و ناظری با همه توانایی خودشان به افتخاری نمیرسند ولی کسی قدر افتخاری را نمیداند

  3. این نظر واقعی شما است؟ جناب افتخاری به عنوان یک عضو از خانواده یزرگ موسیقی ایرانی محترم است . اما مقایسه ایشان با استاد شجریان و حتی استاد ناظری و ایرج عزیز اصلا قابل هضم نیست. یک مقدار بیشتر تامل کنید.

  4. استاد علیرضا افتخاری مرد یکه تاز تصنیف خوانی است حس و حال و وسعت صدا و تکنیک ادای درست کلمات و تحریر های بی نقص و همینطور انعطاف خارق العاده ای داره . به نظرم اینکه میگین با استادان ناظری و شجریان قابل مقایسه نیست کاملا مقرضانه بود.

  5. دوستی که میگی شجریان و ناظری ،اولا مقایسه این اساتید محترم کار پسندیده ای نیست اما افتخاری در دوره بدی در موسیقی حضور داشته ،بیش از نیمی از موسیقی دانان صاحب سبک براش نه نواختند و نه آهنگسازی کردند و عمده کارهاش همون مثالی که خودش میزنه نان و پنیری هست وقتی غذایی نیست،خودش گفته بود بنوازند من کربلا میکنم،دیگه چی بگه،ضرابیان و لشگری بزرگ و خوشدل تکرارنشدنی تصانیف استثنایی ساختند و خب قرینه این عزیزان تک نوازان بزرگ خصوصا در دهه هفتاد نخواستند جدی و همپایه آوازش باشند..،استاد ایرج هم مرد بزرگ آواز ایران بوده و خواهدبودو همچنین شجریان بزرگ و گلپای خوش آواز و ناظری این مرد اخلاق و هنر

  6. دستان شما همگی که در این راه یاری رسانده اید را بگرمی می فشارم

    چند نکته را در میان میگذارم :

    یکم ـ دوستان گرامی ، اینگونه اجراها « اجرای خانگی » نام دارد و معنی « خانگی » هم روشن است که دم و دستگاه استودیو برای صدابرداری و بهینه سازی در کار نیست ـ امیدوارم فارسی زبانان اسپهانی از واژگان نادرست بپرهیزند زیرا گذاشتن نام « اجرای خصوصی » بر اینگونه کارها بسیار زشت و بی معنی است و زبان فارسی را آلوده میکند ـ ما میدانیم هر چیزی که جنبۀ « خصوصی » دارد هرگز به روی نوار نمیاید و اگر هم بیاید هرگز در دسترس همگان و آن هم بر روی اینترنت قرار نمیگیرد

    دوم ـ من و شما صداها را می شنویم و بروشنی می بینیم که سرعت فایل قدری تند است ـ ایکاش دوستانی که این فایل از نوار به دیجیتال تبدیل کردند قدری سلیقه بخرج میدادند و سرعت فایل را در نرم افزار خود قدری کاهش میدادند و درست نتظیم میکردند تا آوازها و نواها بهتر و طبیعی تر شنیده شوند

    سوم . روشن نیست زمان اجرای این ساز و آواز در چه سالی بوده ولی میدانیم که پس از سال ۱۳۵۷ است زیرا علیرضا افتخاری در ۱۳۳۷ زاده شده اند و و در ۱۳۵۷ بیست ساله و در هنر ایران پاک ناشناس بود ! ـ بگمانم زمان اجرای این آواز به سالهای دهۀ هفتاد خورشیدی برسد که « علی تجویدی » هنوز زنده بود و میتوانست بنوازند چون ایشان در سال ۱۳۸۴ در سن ۸۶ سالگی درگذشتند

    چهارم ـ دوستان جوان اساسا نمیدانند ایرج چه کسی بوده و در پیش از ۱۳۵۷ چه کرده است و بنابرین از روی ناآگاهی حرفهایی را مینویسند که بسیار زشت و دون و فرومایه می نماید و آبروی خودشان را میبرند ـ جناب علیرضا افتخاری از نسل دیگری میباشد و تنها پس از ۱۳۵۷ به این هنر گام نهاده اند ولی ایرج در سالهای اوج صدا و آواز خود در میان مردم و هنر ایران به دهۀ ۳۰ و دهۀ ۴۰ و دهۀ ۵۰ (در اجرای سبکهای گوناگون در سینما و اجراهای زنده در رادیو تلویزیون ایران و یا برنامه های گلهای رادیو و آهنگهای پاپ و جاز و زورخانه ای و کوچه باغی و کوچه بازاری و … ) بسیار توانا و اوریژینال و کمیاب درخشید ـ بنابرین نشاندن و برابر کردن این دو نازنین که از دو نسل گوناگون و بسیار دور از هم هستند بایستی برای دوستان تازه وارد گفته شود تا بیشتر بدانند و خودشان هم سرچ کنند و بیشتر بیاموزند

    شاد و تندرست و موشکاف باشیم
    بهرام رستگار

  7. سخنان سروربهرام رستگاربسیارسنجیده ودرست است مغالطه قیاس مع الفارق است وبطورکل چه نیازی است که دوهنرمندرا قیاس کنیم وازروی سلیقه یکی برتربدانیم بدون آنکه درکارموسیقی تخصصی داشته باشیم وچراسیاه وسفیدبه این قضیه بنگریم؟

  8. باتشکر از عزیزانی که زحمت کشیدند و این اجرای الهی رو منتشر کردند.افسوس که آواز مکتب اصفهان داره به فراموشی سپرده میشه..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *