حریم یار – اجرای خصوصی محمدرضا شجریان، محمدرضا لطفی، جمشید عندلیبی و مرتضی اعیان در شوشتری
۲۷ شهریور ۱۳۶۹، ویرجینیا آمریکا
قبلا نام نوازندههای این اثر رو به اشتباه نوشته بودیم(قبلا فکر میکردیم نوازندهها بهاری، کسایی و فرهنگفر هستند)، به لطف جناب امیر نوژن و عکسی که در اختیار ما قرار دادند نام نوازندهها تصحیح شد. اگرقبلا این اجرا را دریافت کردید فقط مشخصات اثر را تصحیح بفرمایید.
کیفیت پایینتر این اثر را از اینجا دریافت کنید.
حجم: ۲۰.۰۹ مگابایت – ۹۶kbps : دانلود با لینک مستقیم – دانلود از آپلودبوی
پخش آنلاین:
۶ دقیقهی پایانی و تصویری این اجرا(آرشیو بهراد توکلی):
یارب سببی ساز که یارم به سلامت
باز آید و برهاندم از بند ملامت
خاک ره آن یار سفر کرده بیارید
تا چشم جهان بین کنمش جای اقامت
فریاد که از شش جهتم راه ببستند
آن خال و خط و زلف و رخ و عارض و قامت
امروز که در دست توام مرحمتی کن
فردا که شوم خاک چه سود اشک ندامت
ای آن که به تقریر و بیان دم زنی از عشق
ما با تو نداریم سخن خیر و سلامت
درویش مکن ناله ز شمشیر احبا
کاین طایفه از کشته ستانند غرامت
در خرقه زن آتش که خم ابروی ساقی
بر می شکند گوشه محراب امامت
حاشا که من از جور و جفای تو بنالم
بیداد لطیفان همه لطف است و کرامت
کوته نکند بحث سر زلف تو حافظ
پیوسته شد این سلسله تا روز قیامت
***********
یارم به یک لا پیرهن خوابیده زیر نسترن
ترسم که بوی نسترن مست است و هشیارش کند
ای آفتاب آهسته نه پا در حریم یار من
ترسم صدای پای تو خواب است و بیدارش کند
***********
گفتم غم تو دارم گفتا غمت سرآید
گفتم که ماه من شو گفتا اگر برآید
گفتم که بوی زلفت گمراه عالمم کرد
گفتا اگر بدانی هم اوت رهبر آید
گفتم که بر خیالت راه نظر ببندد
گفتا که شبرو است او از راه دیگر آید
گفتم که بوی زلفت گمراه عالمم کرد
گفتا اگر بدانی هم اوت رهبر آید
ممنونم، گوشنواز بود مثل همیشه. دستتون درد نکنه!!
با تشکر بیکران آیا کسی تاریخ دقیق این کار را دارد؟
مطابق جزییات عکس تاریخ سال ۱۹۹۰ میباشد.
یک دنیا سپاس و تشکر.
باسلام وتشکر از زحمات همگی اجازه بدهید سوالی در مورد این تغییر هنرمندان داشته باشم با این یادآوری که چه لطفی و چه بهاری، ارزش این کار تغییری نخواهد داشت و همچنان عالیست:
اولاً بنظر بنده توی این عکس حالت رنگ هایش و همچنین قرارگرفتن هنرمندان کمی غیر طبیعی بنظر میایند. برای مثال پشت گروه نوازنده گان نشستن شجریان و خصوصاً بالاتر قرارگرفتن ایشان کمی سوال برانگیز است.چراکه اگر مطابق جزییات عکس محل این اجرا یک باغ میباشد پس چرا یک مکان مناسب تر پیش بینی نکردند که این حالت تنگی و کمجایی اینقدر در عکس مشخص نباشد؟ تاهمه گروه به این شکل غیرطبیعی بهم چسبیده نباشند و خود شجریان درجایی خارج از گروه وخصوصاً پشت سر آنها وبالاتر مجبور نشود قرار بگیرد؟ همینجا از دوستان مسلط به photoshop خواهشمندم حسابی عکس را بررسی نموده و در مورد طبیعی بودن مطلق عکس واین جزییات و همچنین این رنگ سبز عجیب چمن نظر دهند.
دیگر انکه چنانچه هیچ گونه مشکلی در این عکس وجود ندارد خواهشمندم که دوستان مسلط بکار ضبط موسیقی در فضای آزاد بفرمایند که آیا مشکلی برای ضبط درست این اجرا در این شرایط با فاصله ای بیش از یک متر بین خواننده ونوازنده گان وجود ندارد؟ باتوجه به اینکه در عکس بنظر بنده چیزی شبیه به میکروفون کراواتی روی پیراهن استاد مشاهده نمیشود و تنها میتوان تصور کرد که فقط یک میکروفون در وسط جمع نوازنده گان موجود باشد که در آن صورت امکان ضبط صدای خواننده با این همه فاصله از میکروفون را شاید زیر سوال ببرد؟
والا منم فکر می کنم فتوشاپه
عکس اصلی را در اینجا ببینید
https://www.instagram.com/p/B44ILczgKTG/
سلام از زحمات بی کرانتون…اقا یه اجراهست بنام اجرای پیوسته البوم نوا مرکب خوانی درقدیم …میتونید اونو پیدا کنید واسم…نوامرکب خوانی متنش همونه ولی خیلی قدیمیه…ممنون ازتون
قطعا این عکس فتوشاپ هست. زیر نی اقای عندلیبی رو دقت کنید، مرز فرش و چمن خیلی مصنوعی و صاف هست
با وجود تصحیح اسامی نوازندگان نام فایل دانلودی تصحیح نشده و بعد از دانلود بنام استاد بهاری و کسایی ذخیره میشه